KTR- Help: Injection failure

Home  \  Repairs & Maintenance  \  KTR- Help: Injection failure

I don't know why, I don't know how... (Pet Shop Boys dixit)

Hi!

I'm afraid that I need some help to calm myself.
Friday night I went to a party outside the city. From the place the party took place to my girlsfriend's home there are about 10 miles (6 through motorways and 4 thruogh the city). I noticed nothing strange when I drove back to the city to leave my girlfriend at home. There I stopped the engine and we were talking and went for a walk under the moonlight :smoke:

Then, about one hour later, when I started the engine again to go back home, I felt something strange. It wasn' t a smooth start (I don't know how to put this), and then I saw the "Injection Failure" light in my dashboard.
In every red light I stopped on my way home I felt an abnormal vibration, eventhough the engine kept the usual 900 rpm in neutral and it apparently run ok.

When I parked the car, I opened the hood without stopping the engine and then I could clearly hear a "PSSSSSSSS" kind-a-noise coming from the part where the injectors and the injection pump are placed.

Have you got any idea?
This scares me. Now I can't use the car and I need it to go working :doh:

Thanks for paying atention. :)

No sé por qué, no sé cómo... (Pet Shop Boys dixit)

¡Hola!

Me temo que necesito algo de ayuda para calmarme.
El Viernes por la noche fui a una fiesta fuera de la ciudad. Desde el lugar donde fue la fiesta hasta casa de mi novia hay unas 10 millas (6 por autovía y 4 por ciudad). No noté nada raro cuando conduje de vuelta a la ciudad para dejar a mi novia en su casa. Allí paré el motor y estuvimos hablando y fuimos a dar un paso a la luz de la luna :smoke:

Entonces, una hora despúes, cuando puse en marcha el motor de nuevo para volver a mi casa, noté algo extraño. No fue una arrancada suave (no sé cómo explicar esto), y entonces vi la luz de "Fallo en la Inyección" en el salpicadero. En todos los semáforos en los que me paré de vuelta a casa noté una vibración anormal, aunque el motor mantenía las habituales 900 rpm al ralentí y aparentemente funcionaba bien.

Cuando aparqué el coche, abrí el capó sin parar el motor y entonces pude oír claramente un sonido como "PSSSSSSSS" que venía de la zona donde están los inyectores y la bomba de inyección.

¿Tenéis alguna idea?
Esto me preocupa. Ahora no puedo usar el coche y lo necesito para ir al trabajo :doh:

Gracias por prestarme atención.

posted by  karburator

Your Message