Car Forums  

Go Back   Car Forums > Vehicle Specific > Asian Imports
FAQ Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 04-26-2004, 08:50 PM   #1
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

KTR- New deal: Dad wants a new SUV

Hello

My dad owns a '00 KIA Sportage diesel and now he wants to look for another suv to replace this one.

He doubts between Suzuki GrandVitara and KIA Sorento.

Suzuki:
2.0L turbo diesel engine, 110 hp
US$ 24700
Sportage residuary value US$ 7500
final price US$ 17200

KIA:
2.5L turbo diesel engine, 140 hp
US$ 27700
Sportage residuary value US$ 8000
final price US$ 19700

Both come with ABS+EBD brakes, power steering, power windows, airbags, air conditioning... but the Sorento is bigger and faster than the Suzuki.
The problem is that my dad doesn't like big cars. If I were him I'd buy the Sorento, but it's not my money.

What do you think about this?
Thx

It cannot be so difficult. The instruction manual will tell me which pedal is the 'velocitator' and which one is the... 'deceleratrix' (by Mr. C.M. Burns)
May God bless those who have nothing to say and, furthermore, they keep quiet (by someone)

Last edited by karburator : 04-26-2004 at 10:10 PM. Reason: correcting prices
karburator is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2004, 08:58 PM   #2
SuperJew
I like pie.

SuperJew's Avatar

go for the Sorento...im not a fan of either but the Sorento is the better of two evils.

CF's Resident Pimp Slapper

Pimp Slap Count (as of 30 May 2004): 34
SuperJew is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2004, 10:04 PM   #3
e.1999-BTNH
Banned

Hmm Id Say Tha Sorento.. These Are Really Cheap Suv's Man Lol.. The Sorento Is Cheaper And Also Has More Hp.. Y Not Get A Ford Escape If Ur Dad Wants A Small Suv
e.1999-BTNH is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2004, 10:08 PM   #4
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

oops!!

I made a mistake! I changed the final prices.
I've corrected this.

It cannot be so difficult. The instruction manual will tell me which pedal is the 'velocitator' and which one is the... 'deceleratrix' (by Mr. C.M. Burns)
May God bless those who have nothing to say and, furthermore, they keep quiet (by someone)
Old 05-04-2004, 12:20 AM   #5
importluva
Obsessed with imports

importluva's Avatar

i too would suggest the kia, especially with the 10 yr warranty. I trust hyundai and hyundai owns kia...simple as that. But i would def not get it w/o the 10yr warranty.

How did your dad like the sportage?

EDIT: Crap, JD Power and Associates say Kia consumers had 153 problems per 100 vehicles, kinda high compared to the others but hyundai got better results than toyota!! Heres a linky

Last edited by importluva : 05-04-2004 at 12:28 AM.
importluva is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2004, 08:03 PM   #6
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

We have just ordered our new Sorento. The car costs 27373 € (more or less the same quantity in US$) and we are getting 8000 for our Sportage. Then final price is 19373 €.

The car has all the features that cars use to have nowadays, you know: power steering, power windows, air conditioning, airbags, ABS+EBD, leather details, CD-player,... etc... ah!, and turbo-diesel engine (by Detroit Diesel).

My mother decided the GrandVitara was not a good choice. Then, the only car that fitted in our necesities was the Sorento.

If everything is ok we will get the car in 8 or 10 days. Otherwise, we'll have to wait for one or two months to get it.

impotluva - KIA's warranty in Europe is only for 3 years or 60000 miles.
Well... some years ago my dad bought an Sportage because it was a cheap car , but it could manage very well when off-roading. We have had it for 4 years and it give to us very good feelings. The most serious problem we had was solved under warranty. KIA changed the full engine for free. There was a failure in the cooling system and the engine ran too hot. Now dad liked Sorento's price, good looking design and engine.

ps: from now, I've decided to write all my new posts both in english and in spanish. I know some of you have some knowledge of spanish, then you can compare and practice.

Acabamos de encargar nuestro nuevo Sorento. El coche cuesta 27.373 € (más o menos la misma cantidad en US$) y nos dan 8000 por nuestro Sportage. Entonces el precio final es de 19.737 €

El coche lleva todas las características que suelen tener los coches de hoy en día, ya sabéis: dirección asistida, elevalunas eléctricos, aire acondicionado, airbags, ABS+EBD, detalles en cuero, reproductor de CD,...etc... ah! y motor turbo diesel (de Detroit Diesel).

Mi madre decidió que el GrandVitara no era una buena opción. Así que el único coche que se acoplaba a nuestras necesidades era el Sorento.

Si todo va bien tendremos el coche en 8 o 10 días. Sinó tendremos que esperar uno o dos meses para tenerlo.

importluva - La garantía de KIA en Europa es solo de 3 años o 100.000 km.
Bueno... hace algunos años mi papá compró el Sportage porqeu era un coche barato pero que podía moverse muy bien en caminos de tierra. Lo hemos tenido 4 años y nos ha dado muy buenas sensaciones. El problema más serio que tuvimos fue solucionado bajo garantía. KIA nos cambió el motor entero gratis. Hubo un fallo en el sistema de refrigeración y el motor se calentó demasiado. Ahora a papá le gustó el precio del Sorento, su buen aspecto y su motor.

pd: desde ahora, he decidido escribir todos mis nuevos posts tanto en inglés como en español. Sé que algunos de vosotros saben algo de español, así podéis comparar y practicar.
Attached Images
File Type: jpg beige.JPG (8.7 KB, 4 views)

Old 05-05-2004, 08:19 PM   #7
importluva
Obsessed with imports

importluva's Avatar

Quote:
Originally Posted by karburator
We have just ordered our new Sorento. The car costs 27373 € (more or less the same quantity in US$) and we are getting 8000 for our Sportage. Then final price is 19373 €.

The car has all the features that cars use to have nowadays, you know: power steering, power windows, air conditioning, airbags, ABS+EBD, leather details, CD-player,... etc... ah!, and turbo-diesel engine (by Detroit Diesel).

My mother decided the GrandVitara was not a good choice. Then, the only car that fitted in our necesities was the Sorento.

If everything is ok we will get the car in 8 or 10 days. Otherwise, we'll have to wait for one or two months to get it.

impotluva - KIA's warranty in Europe is only for 3 years or 60000 miles.
Well... some years ago my dad bought an Sportage because it was a cheap car , but it could manage very well when off-roading. We have had it for 4 years and it give to us very good feelings. The most serious problem we had was solved under warranty. KIA changed the full engine for free. There was a failure in the cooling system and the engine ran too hot. Now dad liked Sorento's price, good looking design and engine.

ps: from now, I've decided to write all my new posts both in english and in spanish. I know some of you have some knowledge of spanish, then you can compare and practice.

Acabamos de encargar nuestro nuevo Sorento. El coche cuesta 27.373 € (más o menos la misma cantidad en US$) y nos dan 8000 por nuestro Sportage. Entonces el precio final es de 19.737 €

El coche lleva todas las características que suelen tener los coches de hoy en día, ya sabéis: dirección asistida, elevalunas eléctricos, aire acondicionado, airbags, ABS+EBD, detalles en cuero, reproductor de CD,...etc... ah! y motor turbo diesel (de Detroit Diesel).

Mi madre decidió que el GrandVitara no era una buena opción. Así que el único coche que se acoplaba a nuestras necesidades era el Sorento.

Si todo va bien tendremos el coche en 8 o 10 días. Sinó tendremos que esperar uno o dos meses para tenerlo.

importluva - La garantía de KIA en Europa es solo de 3 años o 100.000 km.
Bueno... hace algunos años mi papá compró el Sportage porqeu era un coche barato pero que podía moverse muy bien en caminos de tierra. Lo hemos tenido 4 años y nos ha dado muy buenas sensaciones. El problema más serio que tuvimos fue solucionado bajo garantía. KIA nos cambió el motor entero gratis. Hubo un fallo en el sistema de refrigeración y el motor se calentó demasiado. Ahora a papá le gustó el precio del Sorento, su buen aspecto y su motor.

pd: desde ahora, he decidido escribir todos mis nuevos posts tanto en inglés como en español. Sé que algunos de vosotros saben algo de español, así podéis comparar y practicar.

congratulations, have fun with the new car
importluva is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2004, 06:51 AM   #8
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

Quote:
Originally Posted by importluva
congratulations, have fun with the new car

Thank you!

¡Gracias!

Old 05-06-2004, 03:52 PM   #9
e.1999-BTNH
Banned

kool u went wid my vote =) so is ur dad going to let u drive? do u even have a license?
Old 05-06-2004, 04:12 PM   #10
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

Quote:
Originally Posted by e.1999-BTNH
kool u went wid my vote =) so is ur dad going to let u drive? do u even have a license?

Yes, of course I drive better than him

Sí, por supuesto Conduzco mejor que él

Old 05-06-2004, 04:38 PM   #11
e.1999-BTNH
Banned

im curious.. y did u only go for those 2 vehicles? i still say, u shoulda got the ford escape if u were going for a cheap small size suv.
Old 05-06-2004, 05:45 PM   #12
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

Quote:
Originally Posted by e.1999-BTNH
im curious.. y did u only go for those 2 vehicles? i still say, u shoulda got the ford escape if u were going for a cheap small size suv.

There were some reasons. The first of them was that Ford Escape is not sold in Spain - I don't know if you can buy it in other european countries, but you can't in Spain nor Portugal. The Escape was sold here as Mazda Tribute, but it's no longer sold.

Besides this we had a look at Nissan Terrano II and Hyundai Terracan, but the Sorento was cheaper and better looking.

Había varias razones. La primera de ellas era que el Ford Escape no se vende en España (no sé si lo puedes comprar en otros países europeos, pero no en España ni en Portugal). El Escape se vendió aquí como Mazda Tribute, pero ya no se vende.

Además de ésto, echamos un vistazo al Nissan Terrano II y al Hyundai Terracan, pero el Sorento era más barato y tenía mejor aspecto

terrano II:

Terracan:

Old 05-06-2004, 06:31 PM   #13
e.1999-BTNH
Banned

Quote:
There were some reasons. The first of them was that Ford Escape is not sold in Spain - I don't know if you can buy it in other european countries, but you can't in Spain nor Portugal. The Escape was sold here as Mazda Tribute, but it's no longer sold.

Besides this we had a look at Nissan Terrano II and Hyundai Terracan, but the Sorento was cheaper and better looking.

Había varias razones. La primera de ellas era que el Ford Escape no se vende en España (no sé si lo puedes comprar en otros países europeos, pero no en España ni en Portugal). El Escape se vendió aquí como Mazda Tribute, pero ya no se vende.

Además de ésto, echamos un vistazo al Nissan Terrano II y al Hyundai Terracan, pero el Sorento era más barato y tenía mejor aspecto

terrano II:

Terracan:

oOo i c.. so ur from spain?
Old 05-06-2004, 07:06 PM   #14
karburator
CF Spain HQ

karburator's Avatar

It says so under my avatar.

Then, didn't you notice my "strange" writing?

Eso dice bajo mi avatar.

Entonces, ¿no notaste mi "extraña" forma de escribir?

Last edited by karburator : 05-06-2004 at 10:07 PM. Reason: adding translation
Old 05-06-2004, 07:40 PM   #15
e.1999-BTNH
Banned

Quote:
It says so under my avatar.

Then, didn't you notice my "strange" writing?

didnt notice ur avatar.. and i jus thought u was writing that for fun. iunno im an idiot
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Forum Jump

All times are GMT +1. The time now is 05:37 PM.